Omdat de wereld van de digitale ontwikkeling zeer uitgebreid is en de technologiewereld zo mogelijk nog meer, is het Womenpreneur Tech Program bedacht, als een oriënterend programma. Gedurende drie maanden krijgen de deelneemsters aan het Womenpreneur Tech Program de gelegenheid om op drie technologische terreinen hun hard skills en de bijbehorende soft skills te ontwikkelen: grafisch ontwerp, digital content marketing en het ontwikkelen van apps. Ze maken hun tijd voornamelijk vol met technische opleidingen en een professionele workshop. Die laatste kan verschillende vormen aannemen: bedrijfsbezoek, ontmoetingen met professionnals en allerhande activiteiten, zoals het stimuleren van leiderschap, van creativiteit, van het vermogen om over verandering te denken en om uitdagingen aan te gaan, en het opzetten van een denkproces rond duurzaamheid en sociale impact. Aan het einde van de drie maanden leggen de cursistes een test af en hebben ze een oriënterend gesprek om een beeld te krijgen van hun competenties en een stage voor te stellen die in de lijn ligt van hun belangstelling en kwalificaties. Cijfers: 20 deelneemsters, 20 stages, 4 bedrijfsbezoeken, 40 professionele ontmoetingen, 90% van de cursistes heeft basisvaardigheden verworven in elk van de drie modulen, 95% van de cursistes beheerst de aangeleerde technologische tools.